2.1. Головними завданнями ліцею є:
– виховання громадянина України;
– формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей та обдарувань;
– забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
– виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав, свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
– забезпечення реалізація права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
– виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
– виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;
– забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
– реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
– створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
– формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
2.2. Ліцей виконує такі функції:
– реалізує положення Конституції України, законів України, інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
– задовольняє потреби громадян у здобутті початкової, базової середньої та профільної середньої освіти;
– забезпечує єдність навчання і виховання;
– формує освітню (освітні) програму (програми) ліцею;
– створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
– забезпечує відповідність рівня початкової, базової середньої та профільної середньої освіти Державним стандартам освіти;
– охороняє життя і здоров'я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників ліцею;
– формує в здобувачів освіти засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
– забезпечує добір і розстановку кадрів;
– планує власну діяльність та формує стратегію розвитку ліцею;
– встановлює відповідно до законодавства України прямі зв'язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо;
– додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;
– видає документи про освіту відповідно до чинного законодавства;
– здійснює інші повноваження в межах своєї компетенції.
2.3. Принципами освітньої діяльності ліцею є:
– людиноцентризм;
– верховенство права;
– забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
– забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
– розвиток інклюзивного освітнього середовища з врахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
– забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
– науковий характер освіти;
– різноманітність освіти;
– цілісність і наступність системи освіти;
– прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
– відповідальність і підзвітність перед суспільством;
– інтеграція з ринком праці;
– нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
– свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, інших суб’єктів освітньої діяльності;
– академічна доброчесність;
– академічна свобода;
– фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія закладу у межах, визначених законом;
– гуманізм;
– демократизм;
– єдність навчання, виховання та розвитку;
– виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
– формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
– формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
– формування громадянської культури та культури демократії;
– формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
– невтручання політичних партій в освітній процес;
– невтручання релігійних організацій в освітній процес;
– різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
– державно-громадське управління;
– державно-громадське партнерство;
– сприяння навчанню впродовж життя;
– інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
– нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
– доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.